2014. január 19., vasárnap

Menni vagy maradni




Január elején Kinga előállt vele, hogy kiköltözik Edinburgh-ba. Dundee egy élhetetlen hely, munkalehetőség alig, ide visszajönnie tehát öngyilkosság volna, ebben megegyeztünk. Mi megyünk vele? Persze, hogy megyünk.

Aztán mikor a kezdeti lelkesedés alább hagyott, elkezdtük realizálni az ezzel járó áldozatokat. Akkor is megyünk, ha a Máté nem akar jönni, nekem ki kell lépnem a munkahelyemről és a drágább albérlet miatt kevesebb pénzt fogunk tudni félretenni? 

Egyre több érv gyűlt össze mindkét oldalon, én pedig kezdtem bepánikolni. A választás lehetősége szép lassan döntési kényszerré változott, ami megbénított. Ekkor jutott eszembe egy régi történet. Akkor nem városok között kellett választanom, hanem két férfi között. Bárkit választottam volna, a másik elhagyása iszonyatosan fájdalmas lett volna. Az önzőségem és a éretlenségem miatt kerültem ebbe a helyzetbe és kívülről nézve biztosan nem én voltam a sajnálatra méltó ebben a háromszögben, mégis szenvedtem. A lelkiismeretfurdaláson túl kínzott a választás kényszere is. Tudtam, hogy döntenem kell, de fogalmam sem volt, hogy mi a helyes és helytelen. Egy két lábon járó kérdőjellé változtam, és egyre idegesebben és kétségbeesettebben próbáltam elhatározásra jutni. Ahelyett azonban, hogy egy átgondolt érveken nyugvó, érett döntést hoztam volna, tudatosan vállalva a következményeket, csak ügyetlenül lavíroztam közöttük. Végül az egyikük döntött helyettem és szakított.

Látszólag talán nincs sok hasonlóság a két szituáció között, de tisztán érztem, ahogy ugyanaz a folyamat játszódik le bennem, ami akkor. Megbénít a tudat, hogy muszáj választanom, és addig kínlódok, míg valaki dönt helyettem. És abban a pillanatban tudtam, hogy nem hagyom, hogy a körülmények vagy bárki más hozza meg a döntést, és azt sem, hogy a lehetőség, hogy Edinburgh-ban élhetek, egy fojtogató döntési kényszerré korcsosuljon, ahol már azon van a hangsúly, hogy mit kell feladnom érte és nem azokon a nagyszerű dolgokon, amik ott várnak ránk.

Hétfőn felmondtam a munkahelyemen és ha semmi nem szól közbe, hat hét múlva már Edinburghban fogunk lakni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése