2013. január 27., vasárnap

Paraben az ellenségem

Oszkár régóta mondogatja, hogy igazán elolvashatnám, milyen összetevőkből állnak a krémek, amiket magamra kenek.

Mióta az eszemet tudom, minden zuhanyzás után ég és viszket a bőröm. Az utóbbi időben ez súlyosbodott, már rendes allergiás sokkjaim voltak: izzadtam, kalapált a szívem miközben lángolt a bőröm. Úgy döntöttem, hogy ez már túl van a tolerálható szinten, utánajárok a dolognak. A Body Shop készít olyan tusfürdőt, amiben nincsenek parabének, szulfátok, illat- és színezőanyagok. Megvettem, kipróbáltam, és láss csodát, nem viszkettem. Másnap kipróbáltam egy új testápolót is, amiben nincsenek parabének (de minden más szar igen), és megint csak nem viszkettem. Így most kizárásos alapon arra következtetek, hogy allergiás vagyok a parabenre.

Annak ellenére, hogy eszméletlen boldog vagyok, amiért megszabadultam a nyüves viszketéstől, azért elgondolkodtató, hogy a kozmetikai cégek (a legnagyobbak is) milyen bizonyítottan egészségkárosító anyagokat használnak, mi meg tudatlanul magunkra kenünk mindent, aminek jó illata van.

A parabénekről bővebben itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése